czwartek, 9 kwietnia 2009

ECCE HOMO

już w łonie matki
kochałeś przypadki beznadziejne
towar z dolnej półki
serca przykute do wózków inwalidzkich

mówiłeś im WSTAŃ
i szli za Tobą
próbując dopasować kształt swych stóp
do Twoich śladów

nie gardziłeś słabszymi
podawałeś im rękę
- z upadku nawrócenie

głodnych karmiłeś CHLEBEM

żebrającej ludzkości
oddałeś swą ostatnią szatę

za zapłatę otrzymałeś
koronę
............ z cierni kwiatów
i berło
............ trzcinę chwiejną

i stanąłeś
ludzkości bohaterze
z zawodu
................ - wybawco świata
uwznioślony
do rozmiarów ofiary
................ - zwierzęcia
na które podniesiono rękę

modliłeś się za wrogów
................ - swoich katów

a my
karykatury myśli uczesanych
mądrości wieków
nie potrafimy zapomnieć
bliźniemu drobnej urazy
za potłuczony okruch szczęścia
pięścią grozimy niebu

a my
karykatury własnych cieni
śmiemy nazywać się
LUDŹMI


Wiersz: Bastet

8 komentarzy:

  1. wiesz ,że jestem Twoją wierną fanką:):)
    jak zwylke PIĘKNIE

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak wydasz swój tomik to będę pierwsza w dłuuugiej kolejce pod księgarnią.

    OdpowiedzUsuń
  3. piękny wiersz, jestem wierząca więc tym bardziej mnie poruszył, ale jak wszystkie Twoje wiersze.

    OdpowiedzUsuń
  4. zmasakrowalas mnie tym wierszem

    OdpowiedzUsuń
  5. wiem co mi nie pasuje !chyba forma "żebrajacej" jest niepoprawna-powinno być"żebrzącej"

    OdpowiedzUsuń
  6. a wiesz, że nie wiem :x sprawdzę w słowniku jak wrócę do Krakowa :) Przyznam, że jeśli chodzi o poezję, to ja mam manię foniczną niekiedy. Z uporem maniak na przykład używam formy "przyszpilczone" zamiast poprawnej "przyszpilone", bo mi ładniej brzmi :) Jak to się mówi: licentia poetica :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające SPAM oraz jakąkolwiek REKLAMĘ (w tym reklamowanie własnego bloga) będę kasowała!
Anonimie zdradź swe imię! :) Chyba, że chcesz być Anonimem1,Anonimem2, Anonimem3...
Aby załączyć aktywny link zamieść następujący kod:
<a href="adres">nazwa</a>