sobota, 1 sierpnia 2009

Szafiarska akcja - EKOtorba :)

Kolejna szafiarska akcja, tym razem o jakże misyjnym proekologicznym celu :) Post zbiorczy na blogu robaczka, która jest pomysłodawczynią tejże akcji :)
Pierwszy raz zetknęłam się ze szmacianymi torebkami ponad 5 lat temu w Niemczech podczas wymiany uczniów organizowanej przez moje liceum (Olpe a później Garmisch Partenkirschen). Byłam w wielkim pozytywnym szoku kiedy zobaczyłam, jak te torebki są tam łatwo dostępne, praktycznie przy kasie każdego sklepu. Często opatrzone były ciekawą grafiką. Wzdychałam z żalu, że w naszym kraju nikt jeszcze ich nie wprowadził i z zakupów wychodzi się z milionami foliówek miesięcznie. Polacy nie potrafią myśleć całościowo. Kiedy wychodzimy ze sklepu myślimy, że przecież to tylko kilka foliówek. Nikt nie wyobraża sobie ile takich foliówek dziennie zużywanych jest w marketach.
Razem z siostrami starałyśmy się chodzić do sklepu biorąc reklamówki z domu, żeby nie przynosić kolejnych. Większe reklamówki (m.in. te ze sklepów odzieżowych) zużywamy jako worki na śmieci zamiast kupować specjalne.
Ekologicznych toreb mamy w mieszkaniu kilka. Zawsze bierzemy je udając się na zakupy do osiedlowego sklepiku. Czasem zdarza mi się zapomnieć o niej ;) wtedy ładuję wszystkie zakupy do swojej torebki, nie ważne jakie są to produkty. Ograniczam ilość foliówek do niezbędnego miniumum. Za proponowane foliówki zawsze dziękuję paniom ekspedientkom :)



Torebka WWF-u należy do mojej siotry P. która działała w owej organizacji jako wolontariuszka. Tę z Oberamergau przywiozła ze swojej wymiany uczniów z Niemiec. Najnowszą jej zdobyczą jest ta ze Stowarzyszenia Wiosny. Parę lat temu również i ja działałam w tym stowarzyszeniu jako wolontariuszka opiekując się dziećmi z rodzin wieloproblemowych w weekendy :)
Czarną
przywiozła moja druga siotra S. z Francji :)

Moje torebki eko są w domu rodziców - jedna przywieziona z Niemiec, druga z jakiejś promocji WOW-a, w którego namiętnie gra mój Mysz ;)

Płóciennych Eko torebek z lokalnych marketów nie wliczyłam do akcji, a jest ich jeszcze kilka w domu :)

4 komentarze:

  1. WWO jest przepiękna i słodziakowa. chciałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko fajnie :)
    podoba mi się .

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej chyba podoba mi się ta z WWF, aż chce się w taką zakupy pakować:) fajnie, że dołączyłaś do akcji!

    OdpowiedzUsuń
  4. Torba eko z WoWa? O rany.... Mój mąż gra w to nałogowo... Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające SPAM oraz jakąkolwiek REKLAMĘ (w tym reklamowanie własnego bloga) będę kasowała!
Anonimie zdradź swe imię! :) Chyba, że chcesz być Anonimem1,Anonimem2, Anonimem3...
Aby załączyć aktywny link zamieść następujący kod:
<a href="adres">nazwa</a>