niedziela, 4 października 2009

Muzyczne wzruszenie roku!




Gdyby ktoś poprosił mnie o wyznanie kilku prawd o sobie, z pewnoscią jedną z nich byłoby wzruszenie, jakie potrafi wywołać we mnie muzyka. Wzruszenie inne niż wszystkie, bo słuchając muzyki potrafię się istotnie popłakać. Jest to ten rodzaj płaczu, który płynie od węwnątrz i sprawia, że słowa grzęźną w gardle, z trudem powstrzymuję oczy od uronienia całego strumienia łez. Jest jakiś nieodgadniony paradoks w muzyce, że czasem nie trzeba znać i rozumieć jej słów, żeby ją podświadomie rozumieć. Istotnie, nie mam pojęcia o czym ta Czarna Piękność śpiewa, bynajmniej nie odbiera mi to zdolności przeżywania jej głosu, jej muzyki i jej rozumienia. Odkrycia muzycznego Simphiwe Dany - bo o niej mowa, dokonał mój tata (Respekt!!!). Dana pochodzi z Afryki Południowej. Nie sposób nie dostrzec w jej muzyce fascynacji jazzem, swingiem i muzyką gospel. Pięknie stworzona z tego połączenia pełna ciepła aranżacja tworzy niepowtarzalny klimat. Płyta, która z pewnością pojawi się na mojej półce obok królowej Eryki Badu. Oh! I kolejna postać, która zafascynowała mnie turbanami i stylem ubioru. Coś pięknego. W takim razie przedstawiam klip z płyty Zandisile. Na moim blogowym mp3 - jeszcze kilka innych utwór. Zapraszam do słuchania :) Wiem, że stwarzam problemy, ale najpierw trzeba wyłączyć blogowe mp3 :]





5 komentarzy:

  1. pierwsze 1:30 jako tako potem fajnie się rozkręca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chętnie posłucham. oceniać nie będę, gdyż nie powinno się oceniać ludzi którzy na prawdę posiadają talent ;]. a po wysłuchaniu klipa stwierdzam, że ta kobieta go ma.

    OdpowiedzUsuń
  3. Simphiwe a nie Simhiwe ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy: A dziękuję, nie zauważyłam, że zjadło mi literkę :)
    Baglady: A nie znam :/ Poszukam na youtube :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające SPAM oraz jakąkolwiek REKLAMĘ (w tym reklamowanie własnego bloga) będę kasowała!
Anonimie zdradź swe imię! :) Chyba, że chcesz być Anonimem1,Anonimem2, Anonimem3...
Aby załączyć aktywny link zamieść następujący kod:
<a href="adres">nazwa</a>