poniedziałek, 19 kwietnia 2010

Polska żegna Prezydenta. Byłam, zobaczyłam i uwieczniłam.

Polityka i historia to są dwie rzeczy, które nigdy mnie nie zajmowały. Mogłam przez miesiąc nie oglądać wiadomości i żyć w błogiej nieświadomości tego, co się dzieje na świecie szczęśliwa własną niewiedzą. Nauka historii była dla mnie zawsze czymś w rodzaju słuchania historycznych bajek. Ciężko mi zapamiętać, a co dopiero pojąć wydarzenia, w których nie brałam udziału, których sama nie doświadczyłam. Nie mam pamięci do dat. Nie pamiętam dat urodzin i imienin najbliższych. Nie pamiętam kiedy dokładnie wydarzyły się jakieś sytuacje w moim życiu. Może to wynika z tego, że mam nastawienie na życie w kategoriach teraźniejszości, a nie przeszłości. Po prostu, było, minęło... Przeszłość, to są chwile, które pamiętam pod postacią obrazów.
Przyszło mi żyć w czasach pokoju. Czy to tragiczne wydarzenie we mnie coś zmieniło? Po raz pierwszy w życiu mogłam wziąć udział w biegu historii, zostawić swój mały ślad na niej. I chociaż nadal nie wszystko rozumiem, to będę mogła kiedyś pokazać swoim dzieciom te fotografie. To będzie musiało wystarczyć... Byłam, zobaczyłam i uwieczniłam. Fotografie - moje przedłużenie pamięci o tym, co się wydarzyło. Żeby nie zapomnieć.


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Fot. Dagmara Wojtowicz

10 komentarzy:

  1. Jako harcerka jestem strasznie wdzięczna moim siostrom i braciom za służbę w Krakowie, Warszawie, Katowicach i wielu innych miastach, w których odbywały się uroczystości żałobne( także transmisje). Jestem dumna, że pracowali ramię w ramię, nie patrząc na różnorodność organizacyjną (bo służbę pełniło zarówno ZHP jak i ZHR, czy Zawiszacy, Maltanie, Strzelcy...) i ich zgranie. Życzę sobie (przepraszam, że tu, ale natchnęło mnie zdjęcie druhen z ZHR bodajże, które udało Ci się popełnić), aby wypracowane w tych smutnych okolicznościach porozumienie nie poszło na marne, aby było początkiem nowej współpracy.

    A nam wszystkim życzę odpowiedzialnych i świadomych wyborów.
    Czuwajcie!

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój brat był w Warszawie i była tam podobno raczej atmosfera sensacji niż współprzeżywania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też niestety miałam wrażenie, że ciekawość przeważała nad współczuciem. Ale może tylko stałam obok specyficznych osób.
    Twoje zdjęcia są bardzo wymowne, Bastet. Przywracają wiarę w ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie podzielam powyższej uwagi o Warszawie. Chyba zależy jak wiele tej Warszawy zobaczyło się w ostatnich dniach. Zresztą, ta Warszawa to byłą Cała Polska. I jest nadal, bo pogrzeby jeszcze długo się nie skończą.
    Harcerze. Stanowicie sprawny, oddany Ojczyźnie i na prawdę porywający swym duchem służby pozaadministracyjny składnik Państwa Polskiego. Udowodniliście samym sobie i wszystkim wokół, że poświęcenie dla innych, choć ma czasem cierpki smak, to dużo wyrazistszy i mocniejszy niż egoistyczno-narcystyczne zapatrzenie w siebie.
    Kraków. Zawsze wierzyłem w to miasto, jako w drugą komorę polskiego serca. Z uznaniem patrzyłem na postawę Majchrowskiego i choć to człowiek po drugiej stronie barykady mam dla niego ogromny szacunek z godność, której nie sprostały liczne "autorytety". A Kraków, wsparty mężnym i hardym Śląskiem pokazał klasę godną królewskiego grodu.
    Tak w ogóle Polacy dali do myślenia wielu mężom stanu na całym świecie. Żeby jeszcze sami potrafili to zrozumieć a siłę, jaką mają, przekuwać na lepszą codzienność. Bo o naszą siłę w obliczu zagrożeń jestem spokojny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przez to wydarzenie chyba staliśmy się dla siebie bardziej ludźmi. Mam nadzieję, że nie tylko na krótką chwilę. O tym, że para prezydencka spocznie na Wawelu dowiedziałam się od Pani obsługującej mnie w banku. Zaczęłyśmy o tym wszystkim ze sobą rozmawiać, przyłączyła się też druga Pani. Przez tamtą chwilę zaczęłam się zastanawiać, czy na pewno jestem w banku :).

    OdpowiedzUsuń
  6. te zdjęcia oddają nastrój chwili. bez słów. słowa są niepotrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj! Dość sceptycznie podchodzę do upubliczniania zdjęć obcych ludzi... Czy oni wyrazili na to swoją zgodę? Czy jesteś reporterem? Nie chciałabym odnaleźć swojej podobizny na jakimś przypadkowym blogu... Z całym szacunkiem do Twojego bloga, na którego dość często zaglądam, i którego lubię :)

    Pozdrawiam,
    Epo

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsze wg mnie jest to z kobietami w oknie oraz dłonie z różańcem. Przejmujące, konkretne, niebanalne.

    OdpowiedzUsuń
  9. STALIŚMY SIE DLA SIEBIE BARDZIEJ LUDZMI????Żartujesz chyba.Wojna o krzysz tak smieszna sprawa ze az zal.Dewotki w oknach kogo ciekawego dojrza napewno przejęte???POLITYCY ŚMIESZNI.Tak naprawde co wiemy co sie stał ciagłe ukrywanie prawdy.A tak faJNIE BY BYLO Żeby Polska była Polską.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające SPAM oraz jakąkolwiek REKLAMĘ (w tym reklamowanie własnego bloga) będę kasowała!
Anonimie zdradź swe imię! :) Chyba, że chcesz być Anonimem1,Anonimem2, Anonimem3...
Aby załączyć aktywny link zamieść następujący kod:
<a href="adres">nazwa</a>