czwartek, 15 kwietnia 2010

Sznurówka

Różewicz pisał, że nie istnieje takie pojęcie jak stary wiersz, bowiem każdy wiersz odczytany w nowym kontekście nabiera nowego znaczenia, jest niemal wierszem stworzonym na nowo. Przypomniałam sobie o wierszu napisanym parę lat temu. Wtedy znaczył dla mnie zupełnie coś innego. Dziś brzmi niejednoznacznie...



Sznurówka

życie...

- naiwnie
wyciągnięta szyja
w stronę szczęścia

a wystarczy
tak niewiele

czasem
pusta ramka na zdjęcie

by na tej szyi
sznurówką
zawiązać kokardkę

w taką

...trochę śmierć



wiersz: Dagmara Wojtowicz

Ps: Wiersz z poprzedniego posta poddałam małym poprawkom. Myślę, że to będzie jego kształt ostateczny.

5 komentarzy:

  1. Dziękuję Ci za ten wiersz i muzykę - za to zwłaszcza. Wcześniej muzyka na Twoim blogu mnie wkurzała, ale dziś idealnie trafiła w mój nastrój i nie tylko z powodu żałoby narodowej...

    OdpowiedzUsuń
  2. Muzyka na blogu z filmu "The Fountain" jest genialna, jak i zresztą sam film.
    Często słucham tych utworów w samochodzie po drodze do pracy.

    Wczesniej niestety obecność odtwarzacza na Twoim blogu mnie irytowała.
    Głównie z tego powodu, że zawsze kiedy jestem w domu mam włączoną jakąś muzykę na którą mam ochotę. Zawsze (jestem dość wrażliwa muzycznie. A nagle podczas słuchania nakładający mi się na to utwór z odtwarzacza na blogu doprowadzał mnie do szewskiej pasji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdaję sobie sprawę, że taka nachalna muzyka z zewnątrz może irytować, szczególnie gdy się słucha czegoś swojego na komputerze. Mimo wszystko nie zamierzam rezygnować z blogowego odtwarzacza :). Było mi ogromnie miło, jak jedna z szafiarek na krakowskim zlocie powiedziała, że słucha mojej playlisty, a jej facet włącza sobie mojego bloga, żeby jej słuchać w pracy :)).

    gryziolki: "Wcześniej..." tzn. że dziś nie? ;) "Źródło" jak dotąd jest dla mnie najpiękniejszym filmem o życiu i miłości jaki kiedykolwiek widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz zawsze zdążę go wyłączyć ;)

    "Źródło" jest niesamowite.
    Takie piękne pod względem wizualnym i wzruszające.
    koniecznie muszę je obejrzeć po raz kolejny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Tobie obejrzałam ten film (muzyka mnie zafascynowała) - jest niesamowity, dawno nie widziałam tak dobrego filmu. Dzięki jeszcze raz.
    Anonimowy z 16 kwietnia ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające SPAM oraz jakąkolwiek REKLAMĘ (w tym reklamowanie własnego bloga) będę kasowała!
Anonimie zdradź swe imię! :) Chyba, że chcesz być Anonimem1,Anonimem2, Anonimem3...
Aby załączyć aktywny link zamieść następujący kod:
<a href="adres">nazwa</a>