piątek, 14 maja 2010

W tak zwanym murzyńskim stylu ;)

Takim mianem ochrzciła ostatnio mój styl koleżanka z pracy :). Afrykańskie wzory na sukience, etniczna biżuteria (dziś brak mojej ulubionej szerokiej złotej bransolety do kompletu), warkoczyki, turban i Murzynka pełną gębą ;). No może albinoska Murzynka, bo odpowiednich pigmentów w skórze niestety brak ;). A propos Murzynek - do tej pory mi do śmiechu, jak sobie przypomnę przypadkowy komplement od Mysza odnośnie mojej sylwestrowej kreacji. Stwierdził wtedy, że wyglądam jak Murzynka z obwisłymi piersiami. Nie wiem jaki miał być cel jego słów, niemniej jednak wzięłam je za mega komplement :D ;P.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

16 komentarzy:

  1. Piękny naszyjnik :) I cały zestaw też na plus :)


    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12273457

    OdpowiedzUsuń
  2. ha, jestem szczęśliwą posiadaczką takiego wisiora w kolorze turkusowym :)
    jak zwykle wyglądasz przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję serdecznie za przysługę:) Miło wiedzieć, że są jeszcze na świecie ludzie całkiem bezinteresowni:)
    Jeszcze raz dziękować:)

    co to Twojego dzisiejszego naszyjnika to chyba mnie szlag trafi ;x ! :@ ! jak byłam w Krk to same turkusowe wisiały!
    :D

    OdpowiedzUsuń
  4. lajza13: nie ma za co :). A ja go jeszcze widziałam ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ta stradivariusowa kiecka wciąż wzbudza we mnie jakże niskie uczucie zazdrości:P

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczna z ciebie "murzynka"! od jakiegoś czasu wchodzę na twojego bloga, i twoje dodatki (kolczyki, naszyjniki, bransoletki) są bardzo orginalne i mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czyżbyś miała naszyjnik w dwóch wersjach kolorystycznych ? Powiedz że tak :P Będę wtedy usprawiedliwiona ze nie tylko ja jestem tak strasznie niezdecydowana ... ;)

    Pozdrawiam
    Bea

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem czy wiesz, ale słowo "murzyn" powoli zaczyna się uznawać za rasistowskie w języku polskim. Oczywiście w Twojej notce nie ma nic rasistowskiego, ale są pewne negatywne skojarzenia - jak Murzynka to na pewno z odsłoniętymi i obwisłymi piersiami. Rozumiem, że jest to tylko czyjeś skojarzenie, jednak czasem może być krzywdzące. Nie każdy studiował kulturę i historię Stanów Zjednoczonych, ale czasem warto zwrócić na nasz język uwagę. Dla mnie np już pewien wydźwięk ma fakt, że w słowniku języka polskiego 1. znaczenie tego słowa jest takie: http://www.sjp.pl/co/Murzyn
    No i nigdy nie wiesz jak ktoś może to odebrać:
    http://www.pomagamy.pl/numery/7/czy_mowic_murzyn.htm

    Przepraszam, że tak się rozpisałam po prostu zastanowiło mnie co to znaczy dla Ciebie "murzyńskie".

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda, słowo murzyn jest obraźliwe dla czarnoskórych. Traktują to jako obelgę. Z drugiej strony określeń niepoprawnych politycznie jest już tak wiele, że niedługo nie będzie można nic powiedzieć, bo ktoś się obrazi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bea: Heh, mi się obydwie wersje szalenie spodobały :D

    Anonimowi: Szczerze się uśmiałam z tego komentarza. Definicję tego, co "murzyńskie" podałam w treści posta i nie ma w niej nic pejoratywnego :). Więc nie wiem, gdzie tu się człowiek może doszukiwać czegokolwiek innego. Szkoda, że Polacy nie potrafią się obrazić zbiorowo na to, w jakim świetle sami siebie stawiają. Swoją drogą komentarze na szafiarskich blogach osiągnęły już kuriozum naszej "polskości".

    OdpowiedzUsuń
  11. wisior i kolczyki boskie!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi miło, że się uśmiałaś z mojego komentarza. Nie wiem o co Ci chodzi z tym kuriozum polskości na polskich blogach, bo wchodzę tylko na blog Baglady i Twój. To co napisałaś w treści notki wydało mi się ciekawe z punktu widzenia językoznawcy - wydawało mi się, że Ty studiujesz polonistykę lub jakiś pokrewny kierunek. W każdym razie dziękuję za "dyskusję" i przepraszam, nie wiedziałam, że na szafiarskim blogu nie można rozmawiać o niczym innym niż ubrania.

    OdpowiedzUsuń
  13. no w korporacji to ty chyba nie pracujesz, bo raczej dress code na taki ubior nie pozwala nawet w casual friday :D??

    OdpowiedzUsuń
  14. Po bardzo długiej mojej nieobecności z przyjemnością mogę znów napisać pozytywny komentarz na Twoim blogu ;-) Jak to zawsze u Ciebie strój zgrał się dodatkami, geometria wzoru sukienki i naszyjnik... identyczne :-) No i niestety nieświadomie stałam się klonem naszyjnikowym, wracając do siebie wstąpiłam wczoraj do h&m, a tam takie ładne wisiały, białe i turkusowe... nie mogłam przejść obojętnie ;-) Pozdrawiam gorąco! :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy: Ale dyskusje na moim blogu są jak najbardziej mile widziane :). Tylko zawsze mam takie dziwne wrażenie, że ludzie za wszelką cenę próbują się doszukiwać różnych rzeczy żeby komuś udowodnić, że jest wielbłądem tudzież "niedoumianym";). Wystarczy poczytać komentarze na blogu Styledigger - naprawdę zastanawiam się skąd w ludziach taka potrzeba dorabiania celów wyższych niż te, które obrał sobie autor bloga. Kiedy pisałam kiedyś o bajkach w tv dla dzieci, próbowano mi dowieść moją niewiedzę, że kreskówki to nie bajki i że nadużywam tego słowa. Ale nikt mi nie wmówi, że włączając dziecku tv mówi się do niego - "idź obejrzyj sobie kreskówki". Jak żyję, nie słyszałam tego od żadnego rodzica ;P. Wracając do meritum, określenie 'Murzyn', owszem, jest obraźliwe, jeśli jest użyte w wiadomym kontekście. Jak powiesz do kogoś: "Ty Murzynie", to oczywista jest intencja mówiącego. Ale skomponowanie zestawu w murzyńskim stylu moim zdaniem z ową intencją ma tyle wspólnego, co nic :]. Stąd moje szczere rozbawienie, że komukolwiek przyszło do głowy jakoby mogło być inaczej.

    Anonimowy2: Na szczęście w mojej pracy wszelkie odejścia od normy są mile widziane :)

    Mirageart: Z Baglady mamy częste ciuchowe telepatie, toteż wcale nie jestem zdziwiona, że i Ty jesteś w naszym gronie telepatyków szafiarskich :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna stylizacja, kolorystycznie dopasowane wszystko już od dłuższego czasu śledziłam Twojego bloga. Zapraszam do mnie i życze miłego dnia. :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające SPAM oraz jakąkolwiek REKLAMĘ (w tym reklamowanie własnego bloga) będę kasowała!
Anonimie zdradź swe imię! :) Chyba, że chcesz być Anonimem1,Anonimem2, Anonimem3...
Aby załączyć aktywny link zamieść następujący kod:
<a href="adres">nazwa</a>