poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Nie przyszedł Mahomet do Góry, przyszła Góra do Mahometa, alias mini zlot szafiarek w Krakowie

Miałyśmy się spotkać z Magdą w Warszawie przy okazji koncertu Eryki Badu, ale moje plany w ostatniej chwili potoczyły się inaczej. Jednak, co się odwlecze, to nie uciecze i koniec końców to Magda przyjechała do mnie na weekend do Krakowa :). To jest właśnie ta najprzyjemniejsza radość z bycia szafiarką - nowe przyjaźnie, a nie żadne "giwełeje" czy 5 kolejnych "znajomych" na facebooku ;).
Pogoda w Krakowie dopisała z nadmiarem. Jak najbardziej akuratna na robienie tego, co szafiarki lubią najbardziej - plotkowanie, łowienie skarbów w morzu lumpeksowych ciuchów, spacery i filmowe wieczory.
Nie omieszkałyśmy nie wykorzystać okazji, by zorganizować też mini zlot szafiarek w Krakowie. Spotkałyśmy się ponownie w Chimerze ( to już chyba będzie stałe miejsce naszych zlotów) razem z Anią i Celiną.
Poniżej fotograficzne sprawozdanie z minionego weekendu. Miłego oglądania :).

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Zdjęcia: Ja i Żużu




28 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia i Wy dziewczyny:) Już pisałam u Baglady - widać, że dobrze się ze sobą czujecie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie wyglądam jak kapeć na tych zdjęciach! =P bardzo miło było się z Wami spotkać i mam nadzieję, że nie był to ostatni taki nasz mały zlocik;) następnym razem zdecydowanie powinnyśmy wybrać się razem na lumpeksy;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mój Boże, jakie Wy wszystkie jesteście nieprzyzwoicie piękne!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja "boczna" fotka jest przepiękna:)

    OdpowiedzUsuń
  5. cała banda pięknych kobiet!

    OdpowiedzUsuń
  6. ŻuŻu: Oj tam jak kapeć ;P. A na lumpeksy zapraszam na Hutę. Nie mogę się doczekać fotki Magdy w egipskiej kiecce, którą upolowała :).

    M.: Jak na Polki przystało :).

    agg: :). Ta z aparatem?

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne takie spotkania, tym bardziej się je ceni, kiedy ktoś specjalnie z innego miasta przyjeżdża. mnie też się podoba to zdjęcie, na którym stoisz bokiem z aparatem- jakbyś miała zaraz odlecieć :)
    pozdrawiam,
    Emilia

    OdpowiedzUsuń
  8. "ta" z aparatem zdecydowanie niezwykła :D

    OdpowiedzUsuń
  9. tak, ta z aparatem:) strasznie mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Druga sprawa to zatrzęsienie Cyganów, którzy okradają sklepy, poruszając się w zorganizowanych grupach (całą rodziną (?)), czego niejednokrotnie byłam świadkiem albo też nachalnie próbują żebrać w środkach komunikacjach miejskich, nabierając pasażerów na swoje rzekome kalectwo bądź chore dziecko. Jest to problem, z którym powinni zrobić coś radni Krakowa."

    polscy czy rumunscy Cyganie? wlansie z Cyganami jest ten problem ze piszac o ich pzestepstwach zawsze sie podaje ich etniczna pzynaleznosc...i tak sie tworza mity o wiekszej niz wsrod innych grup pzestepczosci to ktora nie jest wieksza..w ogole tak samo zebrza i kradna nie-Cyganie wiec dlaczego piszesz, ze Cyganie ktorkzy zebrza i radna sa problem z ktorym powinni zrobic cos adni a nie ludzie zebrzazycy czy okradajcy sa tym problem...moze widizlas 10 razy ze kradna Cyganie ale nie wmowisz mi ze jest to wieksza liczba pzesteptw niz wsrod gadziow wiec to ze podkreslasz ze to Cyganie sa problemem jest po prostu krzywdzace dla wielu pzedstwicieli tej grupy. zreszta kazde uogoolnienia sa glupie..takie podejscie do Cyganow jest u nas zreszta powszechne...600 lat sa w Polsce a ludzie wciaz uwazaja ich za obcych...zenada..choc pewnie czesc tych kradziezy dokonali rumunscy Cyganie ktorzy przyjezdzaja tu (i do innych krajow) zarobic mniej lub bardziej legalnie. oczywiscie ja to potepiam. zwlaszcza gdy dzieci sa do tego wykorzystywane ale ci mieszajacy tu zyja normlanie (pracuja etc..oczywiscie jest margines taki jak wsrkod Polaow i w ogole w azdym spoleczenstwie) tak ze nie pisz takich bzdurnych uogolnien bo gdy ktos potem zobaczy wlasnie takiego Cygana w tych okolicach to od razu bedzie myslal ze zaraz go okradnie albo zpayta o 5 zl..a to nie jest fajne


    pzpeaszam za brak uzycia prawego alta ale niestety mam problem z tym klawiszem...

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo fajne zdjecia,wyglądacie zniewalająco!

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy: Chyba posunęłaś do dalekiej nadinterpretacji moich słów. Nie doszukujmy się w słowach rzeczy, o których nie mówią. Nigdzie nie napisałam, że Cyganie (trudno mi orzec którzy - w dowód nie zaglądałam, więc napisałam ogólnie) kradną bardziej lub mniej od innych, w tym nie-Cyganów. Zwróciłam tylko uwagę na to, że kradną/żebrzą. I nie, nie widziałam 10 przypadków, po których doszłam do takich spostrzeżeń, bo mieszkam w Krakowie od lat 7 i takich sytuacji było bardzo wiele. Przykładowo ilekroć szłam do pracy na Placu Centralny zaczepiała mnie jakaś Cyganka żebrząca o kasę. Co ciekawe Huta jest dzielnicą, do której jako pierwszej ściągnęli Romowie. Uczestniczyli nawet w jej budowie, o ile się dobrze orientuję :). O nas, Polakach też można powiedzieć (stereotypowo?), że jesteśmy złodziejami, ale niestety sami sobie zapracowaliśmy na taką opinię. Jak byłam kiedyś w Niemczech zdziwiłam się, że ludzie trzymają buty przed drzwiami na klatkach schodowych, niewiele domów ma tam ogrodzenia. U nas takie buty nie poleżałyby zbyt długo przy wycieraczce ;]. Nawet zabezpieczony rower spod szpitala ukradną (mojemu mężowi). Żebrzą wszyscy, ale to Cyganie irytują mnie najbardziej, bo robią to w taki, a nie inny sposób: wykorzystując do tego dzieci, nierzadko okaleczając je/się. A swoją drogą często słyszałam od innych, którzy opowiadali, że widzieli na własne oczy jak po taką cygańska żebraczkę podjeżdżała po godzinach jej pracy wypasiona fura z kolesiem obwieszony złotem :]. Z krakowskimi cyganami mam jedno miłe skojarzenie. Swego czasu, gdy mieszkałam na Azorach, praktycznie co weekend grywali tam na osiedlu na instrumentach (głównie dętych) tradycyjne przyśpiewki. Naprawdę świetnie im to wychodziło :)! Mieć takich grajków na weselu - czad! Nie słyszałam, by ktokolwiek na osiedlu, krzyczał wtedy: won!

    OdpowiedzUsuń
  13. nie napisałam, ze napisałaś, że kradną/żebrzą częściej tylko, że wskazałaś na ich etniczną przynależność. a tak było, więc to nie ja posunęłam się do nadinterpretacji Twoich słów lecz Ty moich...zasdniczo chodzi mi o to, że przez Twój komenatrz ktoś może złapać się za kieszeń przy Cyganie tym samym zobaczyć w tym Cyganie złodzieja i zrobić komuś przykrość...no to pisałam, że rumuńscy właśnie tak 'pracować' przyjeżdżają do Polski i innych krajów, więc z tą furą jest bardzo prawdopodobne (co jak pisałam krytykuje, bo skutkuje to tym co widać w Twoim komenatrzu...bo właśnie jednak kraj, czasami nawet konkretna grupa ma znaczenie..choć nie wykluczam oczywiście, że żaden z tych Cyganów nie pochodził z Polski - ale jak pisałam margines jest w każdej społeczności..a w dowód nie trzeba zaglądać..wystarczy spytać...)w sumie to nawet przez Twój drugi komentarz widać Twoje stereotypowe patrzenie na Cyganów...tyle, że tym razem jest to ten pozytywny stereotyp...fascynujące jest również to, że jesteś taka 'indyjska' i zajawiona inną kulturą a odnosisz się steretypowo do ludzi, którzy żyją obok Ciebie..notabene ludzi, których praojczyzną są Indie (w samych Cyganach to nie do końca przetrwało...ale po języku to widać, ale teraz się do tego wraca - widać to czasami np w strojach scenicznych)...no tak do Huty przyjeżdżali osiadli Cyganie (z grupy Bergitka Roma) właśnie do pracy. ale ci wędrujący wędrowali również po Krakowie...polecam Ci film 'mali złodzieje' (do zobaczenia na yt), bo jak rozumiem o cos takiego Ci chodzi. ja znam wielu Cyganów, którzy oburzają się na tego typu 'akcje', a w Twoim komenatrzu zostali oni wrzuceni do tego samego worka...nie wiem czy tak myślisz czy nie, bo nie siedzę w Twojej głowie, ale tak to 'zabrzmiało'...ja osobiście rzadko spotykam takich Cyganów, też rzadko spotykam wróżące Cyganki na Plantach, co ja osobiście traktuje jako pewien folklor...

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy: Wybacz, ale nie zamierzam się wdawać w dalszą dyskusję na ten temat (i publikować kolejnych komentarzy), bo od samego początku jest ona wg mnie bezowocna. To, że Ty masz taki pogląd o nich, nie znaczy, że ktoś inny ma się z nim zgodzić. Przeczytaj swoje komentarze i zastanów się, kto się posuwa do nadinterpretacji, bo na pewno nie ja. Tak, wiem, że Cyganie wywodzą się z Indii. Niestety nie spotkałam jeszcze takiego na swojej drodze, który by przyjechał do Polski, aby tu żyć normalnie i zarabiać. Oni się nie potrafią dostosować (zapewne większość żyje z zasiłków socjalnych). Jak spotkam takiego, o których tu piszesz to dam Ci znać ;). Za to Hindusi, owszem, przyjeżdżają do Polski i robią karierę (przykład - krakowska Huta Sędzimira).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapraszam na pielgrzymke Romow do Limanowej, ktora odbedzie sie 18 wrzesnia. i na przeglad mlodych talentow romskich tez we wrzesniu (nie wiem jeszcze kiedy dokladnie). ogolnie szkoda ze ta dysusja sie tak pozno wywiazala, bo miesiac temu goscili w Krakowie mlodzi Romowie z Albanii, Bulg, Wloch, Rumunii, Hiszpanii, Niemiec, Wegier, Czech, Slowacji, Belgii zaprosilabym Cie na warsztaty z nimi..moglabys rowniez wziac udzial w Taborze Pamieci Romow (http://www.youtube.com/watch?v=S8f_zmvJ5zk), ktory daje mozliwosc porozmawiania z Romami..


    znow pisze na komputerze bez alta..a klawiatura ekranowa zbyt czasochlonna..

    pozdrawiam rowniez

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy: Dziękuję za info o tych wszystkich kulturalnych wydarzeniach. Może się kiedyś wybiorę :).
    Szkoda, że się nawet imieniem nie podpisujesz, byłoby jakoś inaczej. Ta dyskusja naprawdę nie ma sensu na forum publicznym (mój mail jest dostępny na blogu), a przynajmniej nie w takiej formie jaką praktykujesz - imputując mi niemal, że jestem winna za poglądy pozostałych ludzi. Cóż mogę napisać jeszcze - nie możesz mieć do mnie żalu o to, że mam tylko i wyłącznie takie doświadczenia z tą grupą etniczną. Wybacz, ale niestety taka jest prawda. Ja Cię/Was rozumiem, że jest Wam w naszym kraju ciężko i musicie walczyć z tymi "stereotypami" jak to nazywasz, ale nie mogę udawać, że nie widziałam prawie każdego dnia w drodze na swoją uczelnię żebrzącego na kolanach cygańskiego dziecka (w śniegu/deszczu), że nie zaczepiała mnie wielokrotnie w tramwaju kobieta, która zimą rozbierała się do naga pokazując swoje poparzone ciało, że inna, też zimą, nie trzymała na ręku pól-nagiego maleństwa zawiniętego w cienki kocyk i długo by wymieniać... Inni też żebrzą, ale nigdy nie widziałam, aby robili to w taki właśnie sposób. Nie mam żadnych uprzedzeń do jakichkolwiek ludzi innych narodowości. W mojej rodzinie jest sporo małżeństw mieszanych: polsko-afrykańskie, kilka polsko-angielskich, kuzyn właśnie ożenił się z Ukrainką, moja siostra jest z Hindusem :). Możesz mi wierzyć lub nie, ale to nie ma dla mnie znaczenia, jaki kto ma kolor skóry i skąd pochodzi. Pewnie gdybym Cię poznała do tego swojego "stereotypu" o Cyganach dodałabym ALE :), ale jakoś nie dane mi było Cię spotkać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Dawno już wspominałaś, że pokażesz nam swój salon ;) Niecierpliwie czekam na jego zdjęcia, i myślę, że inne obserwatorki też ;)
    pozdrawiam, MadziorxD

    OdpowiedzUsuń
  18. hej Bastet :)
    cichutko u Ciebie, mam nadzieję, że dobrze się czujesz.
    Serdeczne pozdrowienia z Warszawy!

    OdpowiedzUsuń
  19. Rewelacyjnie razem wyglądacie, jesteście piękne! Pozdrawiam i zapraszam http://mullanstyle.blogspot.com/ !

    OdpowiedzUsuń
  20. dzięki za 'naprawdę' ja chyba przez pół życia pisałam to odmiennie ;)

    u Ciebie jak zwykle kolorowo i energicznie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Łał jak miło :)) Nie znałam Twojego bloga, za to bagladyshop od pewnego czasu zawzięcie obserwuję :p. Miło zobaczyć znajome twarze, lubię Wasz styl.

    OdpowiedzUsuń
  22. Gorgeous!

    xoxo,

    colormenana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Madzior: Pokażę, pokażę :))

    Katarzyna: Dziękuję za pozdrowienia. Ze zdrowiem w porządku :). Muszę po prostu pozamykać pewne rozdziały w moim życiu i dlatego chwilowo blog poszedł w odstawkę. Obiecuję, że wrócę niebawem i posty będę się pojawiać znacznie częściej niż 1 raz w tygodniu :) (o ile się jeszcze w kadrze aparatu zmieszczę ;)).

    Mała Gosia: Nie ma za co :).

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam kobiety w ciąży, coś niezwykłego, wyglądasz CUDOWNIE! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające SPAM oraz jakąkolwiek REKLAMĘ (w tym reklamowanie własnego bloga) będę kasowała!
Anonimie zdradź swe imię! :) Chyba, że chcesz być Anonimem1,Anonimem2, Anonimem3...
Aby załączyć aktywny link zamieść następujący kod:
<a href="adres">nazwa</a>